ALL TYRES'A Hoşgeldiniz

Bu bölüm sipariş girişleri-ürün stok, ürün çeşit ve fiyat detayı hakkında kişisel siteye ulaşımı sağlamaktadır.
Tedarikcilerimizin ürün detayları hakkında bilgi almak için buraya tıklamanızı rica ederiz.

Kayıt Ol
Bilgiler

'' 1 ARALIK -  1 NİSAN '' TARİHLERİ ARASI KIŞ LASTİĞİ ZORUNLULUĞU
 

Ankara Ticaret Odası (ATO)

Yaptığı yazılı açıklamada yaklaşan kış ayları öncesinde sürücüleri uyararak can ve mal güvenliği için kış lastiklerinin önemine dikkat çekti. Geçtiğimiz aylarda Cumhur Başkanı Recep Tayyip Erdoğan imzalı Trafik Güvenliği Genelgesi’ni de hatırlatarak kademeli olarak zorunlu hale getirilecek olan kış lastiğinin bu yıldan itibaren denetiminin artırılacağını, sürücülerin bu konuda hassas davranmaları gerektiğini belirtti. 

 
LASTİK ALIRKEN DİKKAT EDİLECEKLER

 

Kış lastiklerinin diş derinliğinin en az 4 mm olması gerekir. Aksi halde çekişe ve sürüş kalitesine olumsuz katkı sağlar. 
Araç için belirlenen standart ebat kullanılmalıdır. Ayrıca, kış lastiğinde teknik olarak kabul edilebilecek yanak kalınlığındaki lastiklerin tercih edilmesi gerekir.

 


Lastik Kullanım ve Raf Ömrü Önerileri

Binek ve hafif ticari araç lastiklerinizin raf ve bekleme ömrü hakkında farklı kaynaklardan farklı bilgilendirmeler yapılmaktadır. Siz değerli müşterilerimizin bu konuda en doğru ve güncel bilgiye sahip olması adına lastiklerinizin raf ve bekleme ömrü konusunda önerilerde bulunmak istiyoruz. 

Lastik Kullanım ve Raf Ömrü Tartışmaya genel perspektiften baktığımızda Uluslararası alanda lastik sektöründe faaliyet gösteren tüm kuruluşların bu konu üzerinde tartıştığı, ne yazık ki net ve kesin sonuçlara ulaşılamadığı görülmektedir. 
























Lastikler araç altında beklenen performansı yerine getirmeleri amacı ile çeşitli kimyasal ve doğal malzemelerin, teknolojik bir süreçle bir araya getirilmesiyle üretilmektedir. Üretim işlemleri sonucunda lastiğe istenen performans parametreleri kazandırılmakta, normal ve uygun koşullarda saklanması ve kullanılması durumunda en üst seviyede performans vermesi hedeflenmektedir. 

Lastiğin araç altında düzgün çalışabilmesi ve kendinden beklenen performansı verebilmesi için; kullanımda iken maruz kaldığı iklim, çevre, kullanım koşulları (aracın yükleme durumu, yol koşulları, seyir hızı, lastik şişirme basıncı, doğru bakım uygulaması) ve eğer bir depoda saklanmaktaysa depolama koşulları çok büyük önem taşımaktadır. 

Kullanım ve depolama koşullarının çok değişken olması nedeni ile sadece lastik üretim tarihine bakarak lastik ömrü hakkında kesin bilgi vermesi doğru değildir. Lastik ömrü konusunda, JATMA (Japan Automobile Tyre Manufactures Association = Japon Otomobil Lastiği Üreticileri Derneği) tarafından yapılan açıklamaya göre; 

"Binek ve hafif ticari araçlara yönelik kullanılmış veya kullanılmamış (yedek-stepne dahil) lastikler üretim tarihinden sonra on (10) yaşını doldurmuş ise, gözle görünür herhangi bir hasara veya şekil bozukluğuna sahip olmasa dahi ya da diş dibi derinliği kullanım için yeterli gözükse dahi yenileri ile değiştirilmelidir." 

Lastikler satın alınırken JATMA'nın tavsiye ettiği şekilde 10 yıl ömür ve uygun saklama koşulları göz önünde bulundurulmalıdır. Eğer lastik 2 yıl önce üretilmiş ve doğru şekilde saklanmış ise, doğru kullanım ile 8 yıllık daha ömrü var demektir.